prof. Andrzej Nanowski – dyrektor artystyczny Festiwalu
Absolwent Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu (1977) i śpiewu solowego (1983), studiował również kompozycję. Laureat Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, stypendysta Towarzystwa im. Fryderyka Chopina. Koncertował m.in. we Francji, Niemczech, Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii oraz w Izraelu. Dokonał szeregu nagrań płytowych i telewizyjnych jako kameralista oraz solista. W 2002 r. nominowany do Pomorskiej Nagrody Artystycznej za rok 2001 w kategorii „muzyka”, za skomponowanie oratorium „Requiem Piaśnickie”.
W 2003 r. otrzymał dyplom Ministra Kultury za szczególne osiągnięcia w upowszechnianiu kultury. Dziekan Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku. W lutym 2014 r. otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych. Twórca i założyciel studiów licencjackich oraz magisterskich specjalności musical.
Magdalena Molendowska
Ukończyła prestiżową Guildhall School of Music and Drama w Londynie (Złoty Medal dla najlepszej absolwentki 2012/2013), gdzie pracowała pod kierunkiem Rudolfa Piernay’a. Artystka, która jest również magistrem prawa Uniwersytetu Gdańskiego, edukację muzyczna rozpoczęła w klasie śpiewu prof. Dariusza Paradowskiego w Akademii Muzycznej w Gdańsku. W 2008 roku została również absolwentką Opera Studio Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie, gdzie uczyła się m.in. u Renaty Scotto. W chwili obecnej pozostaje pod opieką wokalną Yvonne Kenny. Bogaty repertuar solistki obejmuje pieśni, dzieła oratoryjne i kantatowe, jednak jej ukochanym gatunkiem jest opera. Na scenie zadebiutowała w 2006 roku. Od 2011 jest solistką Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie, w którym zadebiutowała w operze „Jakob Lenz” Wolfganga Rihma, a w sezonie 2012/13 śpiewała rolę tytułowej Halki w operze Stanisława Moniuszki. Na stałe współpracuje również z Operą Wrocławską, Operą Krakowską, Glyndebourne Festival i Clonter Opera, a przez wiele lat związana też była z Gdańską Opera Kameralną. W 2014 Magdalena Molendowska zadebiutowała jako Die Milliner w Der Rosenkavalier i Aninna w Traviacie w premierach zarejestrowanych dla Glyndebourne Festival, a w 2016 odbyła trasę z zespołem Glyndebourne Tour jako Donna Elvira (Don Giovanni). W bieżącym sezonie po raz pierwszy można ja było usłyszeć w Filharmonii Narodowej oraz Warszawskiej Operze Kameralnej gdzie wystąpiła w roli Hrabiny w Weselu Figara W.A. Mozarta.
Marta Nanowska
Skrzypaczka koncertująca od 28 lat na scenach polskich i europejskich. Jako muzyk sesyjny odbyła muzyczną podróż po czterech kontynentach globu, współpracowała z największymi gwiazdami muzyki poważnej Sir Nevillem Marinernem, Aleksandrą Kurzak oraz artystami muzyki rozrywkowej m. in. Jean Michelle Jare czy Stingiem. Obecnie posiadając wszechstronne predyspozycje gatunkowe, odnajduje się zarówno w klasycznych projektach jaki i improwizacji.
Dorota Osińska
Ukończyła andragogikę i animację kulturalną na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2003 r. jest aktorką warszawskiego Teatru Rampa (aktorski egzamin eksternistyczny ZASP). Występowała na scenach muzycznych i teatralnych w Polsce a także w USA, Kanadzie, Niemczech i Francji.
W 2004 roku pod opieką Włodzimierza Korcza nagrała swój debiutancki album pod tytułem „Idę”. Płytę wydały Agencja Fonograficzna Polskiego Radia (na rynku polskim) i agencja artystyczna The Paderewski Symphony Orchestra of Chicago (na rynku amerykańskim).
W 2010 roku odbyła się premiera drugiej płyty artystki pod tytułem „Kamyk zielony” z piosenkami, do których teksty napisała Magda Czapińska. Premierze towarzyszył spektakl w warszawskim Teatrze Rampa.
Po sukcesie w II edycji programu The Voice of Poland w 2013 r. nagrała trzecią płytę pod tytułem „Teraz”, którą wydała firma fonograficzna Universal Music Poland.
Wszystkie te płyty promowała licznymi koncertami w Polsce i za granicą, dzięki którym zdobywała coraz szerszą rzeszę fanów.
Cztery lata, które upłynęły od wydania ostatniej płyty nie oznaczały wcale przerwy w karierze. Artystka wzięła udział w kilkunastu premierach teatralnych oraz widowiskach muzycznych, zaśpiewała u boku Jose Carrerasa, nawiązała współpracę z popularnym kompozytorem Rickiem Allisonem (m.in. piosenka „Universal”), doszła do finału preselekcji Eurowizji 2016, a przede wszystkim tworzyła materiał do czwartej płyty, przełomowej, bo po raz pierwszy z tekstami jej autorstwa i kompozycjami wyraźnie zainspirowanymi światowym popem.
Paulina Wojtowicz
Aktorka i wokalistka musicalowa. Absolwentka studiów musicalowych na Akademii Muzycznej w Gdańsku. Zadebiutowała rolą Taylor McKeesie w musicalu „HighSchool Musical On Stage!” (reż. Tomasz Dutkiewicz), w Gliwickim Teatrze Muzycznym. Brała udział w musicalu „Wonderful Town” (reż. Krzysztof Knurek) w Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, musicalu „Godspell” (reż. Renia Gosławska), koncertowej wersji musicalu „Evita”, koncertach „I love New York” (reż. Cezary Morawski) oraz „All That Musical” w Teatrze Muzycznym w Łodzi oraz spektaklu muzycznym „Przeleć mnie” (reż. Dorota Kolak) w Teatrze na Plaży w Sopocie. W latach 2014-2017 aktorka Teatru Na Plaży w Sopocie. W latach 2015-2016 wcielała się w rolę Sereny Katz w musicalu „Fame” (reż. Miłosz Gałaj), wystawianym w Teatrze Palladium w Warszawie. Aktorka gościnna niemieckiego Teatru Uckermärkische Buchnen Schwedt, gdzie w 2017 grała postać zakonnicy Helene w spektaklu „Luther – Zwischen Liebe, Tod und Teufel. Ein Pop-Musical” (reż. Reinhard Simon), a od września 2018 roku wcieli się w rolę Lilith w musicalu „Tamara” (reż. Reinhard Simon).
Maciej Pawlak
Aktor i wokalista musicalowy. Debiutował w 2008r. tytułową rolą w musicalu „Pinokio” w Gliwickim Teatrze Muzycznym. Na scenie GTM występował m. in. jako Rolf Gruber w „Dźwiękach Muzyki”, Lucas Beineke w „Rodzinie Addamsów”. Współpracuje z teatrami muzycznymi w kraju. W Teatrze Rozrywki grał główną rolę Maxa Pollacka w musicalu „Our House”, w Krakowskim Teatrze Variété kreował rolę Emmetta Forresta – partnera tytułowej „Legalnej Blondynki”, w Teatrze Rampa w Warszawie można go zobaczyć w roli Kacpra w „Rapsodii z Demonem” z muzyką zespołu Queen , w rock-operze „Jesus Christ Superstar” w roli Piotra oraz jako Carlosa w „Kobietach na skraju załamania nerwowego” – musicalowej adaptacji filmu Pedro Almodóvara. W Teatrze Syrena gra w najnowszej premierze, „Czarownicach z Eastwick”, w której wciela się w Michaela Spofforda, a obecnie przygotowuje warszawską wersję „Rodziny Addamsów”. Koncertuje z orkiestrami i w kameralnych składach w Polsce i za granicą z repertuarem musicalowym oraz filmowym. Jest managerem i artystą w firmie Broadway w Polsce, produkującej koncerty i spektakle muzyczne, m.in. uznany przez krytyków i widownię koncert „Broadway Exclusive”.
fot. Kinga Karpati
Adam Pietrzak
Pianista, kompozytor i aranżer. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie fortepianu jazzowego prof. Włodzimierza Nahornego. Kierownik muzyczny musicalu Fame przygotowanego przez Mazowiecki Teatr Muzyczny, wystawiany m. in. w Warszawie w Teatrze Palladium oraz na deskach Opery na Zamku w Szczecinie. Twórca muzyki do dziecięco-młodzieżowego musicalu „Kosmos”, wystawianego w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku. Koncertuje z wieloma wokalistami i wokalistkami. Od dziesięciu lat jako akompaniator pracuje ze studentami Akademii Muzycznej w Gdańsku na specjalności musical.
Maciej Miecznikowski
Muzyk i wokalista, autor piosenek, aktor, showman i osobowość telewizyjna. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Multiinstrumentalista – śpiewa akompaniując sobie na fortepianie i gitarze, gra też na trąbce, flecie i akordeonie. Obdarzony głębokim i mocnym głosem, dzięki któremu jest w stanie z wdziękiem i charyzmą oryginalnie zinterpretować niemal każdy utwór z dowolnego repertuaru. Choć wychował się na muzyce klasycznej i jazzie, to uprawiał wiele gatunków muzycznych, swobodnie poruszając się w różnych konwencjach.
Laureat wielu prestiżowych nagród bluesowych i jazzowych, a także nagród dziennikarzy i publiczności na festiwalach w Opolu. Wziął udział w dziesiątkach różnorodnych projektów muzycznych: wydawnictw płytowych, koncertów oraz programów telewizyjnych.
Prowadzenie cieszącego się dużą popularnością show muzycznego “Tak to leciało!” przyniosło mu wielokrotne nominacje do Telekamer i Wiktorów.
Po 12 latach występów z rozrywkową formacją Leszcze, w 2012 rozpoczął występy pod własnym nazwiskiem, od kameralnych recitali po duże, rozrywkowe koncerty z zespołem wyśmienitych muzyków. Łączy w nich znane hity światowe i przeboje z własnego repertuaru, z wpadającymi w ucho piosenkami ze swojej autorskiej płyty „Będzie z nami dobrze”.
W 2015 roku wydał wraz z jazzową gitarzystką Krzysią Górniak album „Tribute to Nat King Cole”. Z tym interesującym programem, z towarzyszeniem orkiestry, występuje w filharmoniach w całej Polsce.
Jako aktor potwierdza swój talent w znakomitych rolach teatralnych. Wraz z Emilianem Kamińskim i Olafem Lubaszenką występuje w Teatrze Kamienica i Teatrze Stu w wyreżyserowanym przez Krzysztofa Jasińskiego głośnym spektaklu „Kolacja na cztery ręce”, a od lipca 2017 roku gra główną rolę w słynnym musicalu-operze „Dzień świra” na podstawie scenariusza Marka Koterskiego, z muzyką Hadriana Tabęckiego, w reżyserii Marcina Kołaczkowskiego.
Można go też usłyszeć w muzycznych projektach-duetach: „To jednak miłość” – z Olgą Szomańską oraz „Blues Brothers Symfonicznie” – ze Zbigniewem Zamachowskim.
Studenci Specjalności Musical Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Wojciech Dolatowski, Dominika Eliasz, Dominik Fijałkowski, Aleksandra Kalfas, Anita Kostyńska, Julia Ostaszewska, Anna Piotrowska, Elżbieta Węgrzynowska
Jubileuszowy, świętujący dziesięciolecie istnienia specjalności musical na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku, muzyczny kalejdoskop w wykonaniu młodych adeptów sztuki wokalnej. Pełni młodzieńczej energii wykonawcy pragną zaprezentować zebranej publiczności swoją muzykalność, wrażliwość, ale przede wszystkim samych siebie. Roztańczony koncert wypełniają największe songi musicalowe i piosenki z list przebojów.
Jarosław Chojnacki
Swoją działalność artystyczną rozpoczął na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Na początku grał i śpiewał pieśni religijne w chrześcijańskich kościołach. Równolegle komponował muzykę do klasycznych wierszy tak znakomitych poetów jak: Adam Asnyk, Anna Achmatowa, Julian Tuwim, Stanisław Grochowiak czy Federico Garcia Lorca. Wybrane przez Jarosława Chojnackiego wiersze to klasyka poezji. Połączenie ich z muzyką i interpretacją wokalną umieściły Chojnackiego w gatunku muzycznym, jakim jest piosenka poetycka, czy też poezja śpiewana.
Twórczość Jarosława Chojnackiego to nie tylko koncerty. Jego głos i muzyka wykorzystywane są w filmach, między innymi w dokumencie o wybitnym poecie Krzysztofie Karasku i fabularnej produkcji w reżyserii Jana Jakuba Kolskiego pt. „Małopole, czyli świat”, a także w spektaklach teatralnych, musicalach, widowiskach multimedialnych i teledyskach.