prof. Andrzej Nanowski – dyrektor artystyczny Festiwalu
Absolwent Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu (1977) i śpiewu solowego (1983), studiował również kompozycję. Laureat Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, stypendysta Towarzystwa im. Fryderyka Chopina. Koncertował m.in. we Francji, Niemczech, Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii oraz w Izraelu. Dokonał szeregu nagrań płytowych i telewizyjnych jako kameralista oraz solista. W 2002 r. nominowany do Pomorskiej Nagrody Artystycznej za rok 2001 w kategorii „muzyka”, za skomponowanie oratorium „Requiem Piaśnickie”.
W 2003 r. otrzymał dyplom Ministra Kultury za szczególne osiągnięcia w upowszechnianiu kultury. Dziekan Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku. W lutym 2014 r. otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych. Twórca i założyciel studiów licencjackich oraz magisterskich specjalności musical.
Zagan Acoustic
ZAGAN ACOUSTIC tworzą czterej wykształceni klasycznie nietuzinkowi instrumentaliści. Każdy z muzyków wnosi do zespołu swoje indywidualne spojrzenie, wpływające ostatecznie na brzmienie całego kwartetu. Grupa powstała w 2006 r. w Akademii Muzycznej w Gdańsku z inicjatywy Joachima Łuczaka i Pawła Zagańczyka, od którego nazwiska pochodzi nazwa grupy. W repertuarze muzyków znajdują się głównie autorskie kompozycje, zarejestrowane na debiutanckiej płycie zatytułowanej „3:1”. Album nagrany został z pierwszym klarnecistą zespołu – przedwcześnie zmarłym Jakubem Kubalą. Na początku 2015 r. ukazała się druga płyta „Folk&Roll”, zawierająca utwory polskich kompozytorów napisane z myślą o zespole. Muzykom towarzyszy na niej Krzesimir Dębski, a krążek otrzymał szereg entuzjastycznych recenzji.
ZAGAN ACOUSTIC jest nie tylko doskonale znany melomanom na Wybrzeżu. Muzycy występują również na czołowych festiwalach muzycznych w Polsce, a także na Litwie, Słowacji, w Szwecji, Niemczech i Szwajcarii. Twórczość kwartetu prezentowana była nieraz w audycjach radiowych i telewizyjnych, m.in. w TVP Gdańsk, Programie 2 Polskiego Radia, Polskim Radiu RDC, Radiu Gdańsk, Radiu Głos, Radiu Niepokalanów. Otwarta formuła zespołu sprawia, że współpracuje on ze znakomitymi solistami, zespołami czy orkiestrami. W ostatnim czasie zespół otrzymał wyróżnienie za kunszt wykonawczy na festiwalu Polskiego Radia „Nowa Tradycja”.
Paweł Zagańczyk – akordeon, Joachim Łuczak – skrzypce, Andrzej Wojciechowski – klarnet, Jarosław Stokowski – kontrabas
Joanna Woś
Artystka łącząca w sposób mistrzowski arcytrudne partie koloraturowe z niezwykłą lekkością oraz wyczuciem stylu belcanto. Dysponuje ona dźwięcznym, nieskazitelnie czystym intonacyjnie głosem o bardzo szerokiej skali (sięgającej swobodnie F trzykreślnego). Imponująca lekkość i wyśmienita precyzja pozwala artystce brawurowo wykonywać nawet najtrudniejsze partie koloraturowe bez najmniejszego wysiłku, zachowując przy tym wyjątkowe brzmienie i finezyjny styl belcanto.
Laureatka wielu prestiżowych konkursów i festiwali wokalnych. Nagrodzona m.in. I nagrodą na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Bilbao, wielokrotna laureatka Złotych Masek (nagród krytyków muzycznych). Debiutowała partią tytułową w „Łucji z Lammermooru” Gaetana Donizettiego w Teatrze Wielkim w Łodzi. Sukces, jaki odniosła swą pierwszą rolą, nie pozostawiał wątpliwości, że artystka dysponuje wyjątkowym talentem wokalnym. Wydarzenie to zadecydowało o dalszym rozwoju kariery artystki, która po ukończeniu Akademii Muzycznej w Łodzi na stałe związała się zawodowo z Teatrem Wielkim, zostając jego solistką. Entuzjazm publiczności i uznanie krytyki są nieodłącznym elementem kariery śpiewaczki, a jej kolejne role zawsze przyjmowane są z największym uznaniem. Potrafi oczarować bowiem nie tylko zjawiskową koloraturą, ale także liryzmem i wybitnym talentem dramatycznym.
Poza łódzką sceną Joannę Woś możemy podziwiać także na scenach Opery Narodowej w Warszawie, Opery Krakowskiej, Teatru Wielkiego w Poznaniu, Opery Bałtyckiej, Filharmonii Narodowej oraz Filharmonii Krakowskiej. Gości także na wielu światowych scenach operowych, m.in. Royal Festival Hall w Londynie, Alte Oper we Frankfurcie, Deutsche Oper w Berlinie, Auditorium w Rzymie, Centrum Galiny Wiszniewskiej w Moskwie, Operze Narodowej w Wilnie, Operze Narodowej w Zagrzebiu, Nowosybirskim Teatrze Opery i Baletu oraz innych scenach operowych i salach koncertowych na całym świecie.
FUNNY GIRLS
Studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego,
Zakład Musicalu Akademii Muzycznej
im. St. Moniuszki w Gdańsku
Rewia FUNNY GIRLS jest muzyczną celebracją kobiecości, różnorodności i witalności. Koncert złożony z utworów pogranicza muzyki popularnej i musicalu buduje obrazy z życia młodych artystek marzących o osobistym szczęściu i walczących o zawodowe spełnienie. W rezultacie światła ramp oraz blichtr sceny zderzają się z codziennością, która niejednokrotnie wystawia bohaterki na próbę.
Tytuł nawiązuje do słynnego musicalu „Funny girl” ze wschodzącą wówczas gwiazdą Barbrą Streisand w roli głównej, opowiadającego historię Fanny Brice – aktorki rozpoczynającej karierę w zespole rewiowym Ziegfield Follies. Szpaler idealnie zsynchronizowanych, roztańczonych i rozśpiewanych dziewcząt staje się punktem wyjścia dla odkrywania ich relacji, przepełnionych wrażliwością, czułością i empatią… A każdy uśmiech kryje za sobą inną historię.
Wykonawcy: Patrycja Brzezińska, Monika Kijek, Aleksandra Kosiorek, Weronika Kryczka, Ewelina Machalewska, Patrycja Mizerska, Aleksandra Nowicka, Kinga Stańko, Klaudia Buczniewska, Adrianna Dorociak, Dominika Kozak, Weronika Pryczkowska , Paulina Zaborowska, Patrycja Ziniewicz, Kamil Frątczak, Karol Lendzion, Magdalena Skorupska, Mateusz Miernik, Kamil Owczarek, Jan Popis, Marek Puchowski, Łukasz Walczak, Damian Wasiak.
Jarosław Chojnacki
Swoją działalność artystyczną rozpoczął na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Na początku grał i śpiewał pieśni religijne w chrześcijańskich kościołach. Równolegle komponował muzykę do klasycznych wierszy tak znakomitych poetów jak: Adam Asnyk, Anna Achmatowa, Julian Tuwim, Stanisław Grochowiak czy Federico Garcia Lorca. Wybrane przez Jarosława Chojnackiego wiersze to klasyka poezji. Połączenie ich z muzyką i interpretacją wokalną umieściły Chojnackiego w gatunku muzycznym, jakim jest piosenka poetycka czy też poezja śpiewana.
Twórczość Jarosława Chojnackiego to nie tylko koncerty. Jego głos i muzyka wykorzystywane są w filmach, m.in. w dokumencie o wybitnym poecie Krzysztofie Karasku i fabularnej produkcji w reżyserii Jana Jakuba Kolskiego pt. „Małopole, czyli świat”, a także w spektaklach teatralnych, musicalach, widowiskach multimedialnych i teledyskach.
Marta Nanowska
Skrzypaczka koncertująca od 28 lat na scenach polskich i europejskich. Jako muzyk sesyjny odbyła muzyczną podróż po czterech kontynentach, współpracowała z największymi gwiazdami muzyki poważnej – Sir Nevillem Marinernem, Aleksandrą Kurzak oraz artystami muzyki rozrywkowej, m.in. Jeanem Michellem Jarem czy Stingiem. Obecnie posiadając wszechstronne predyspozycje gatunkowe, odnajduje się zarówno w klasycznych projektach, jaki i w improwizacji.
Ewa Łobaczewska
Dyplomowana aktorka scen muzycznych, absolwentka Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego w Białymstoku (tytuł nadany w 2015 r. z wyróżnieniem) oraz Uniwersytetu w Białymstoku na kierunku filologia angielska. Pierwsze kroki sceniczne stawiała w Białostockim Studiu Piosenki Jerzego Tomzika. Od 2014 r. współpracuje z Gliwickim Teatrem Muzycznym, gdzie kreuje rolę Marii Rainer w musicalu „Dźwięki muzyki” (reż. M. Sartova) oraz występuje jako solistka na koncertach i widowiskach muzycznych. W 2015 r. została laureatką prestiżowej nagrody teatralnej Złota Maska 2014 w kategorii „rola wokalno-aktorska” (za rolę Marii w „Dźwiękach muzyki”). W tym roku została również nagrodzona przez Prezydenta Miasta Białegostoku za wybitne osiągnięcia artystyczne. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu gra Emmę Carew w musicalu „Jekyll&Hyde” (reż. S. Gonciarz). Współpracuje również z Operą i Filharmonią Podlaską, gdzie grała w spektaklu „Tango Surrealo, czyli nieaktualny przewodnik po miłości” (spektakl dyplomowy PSWA) oraz obecnie w musicalu dla młodych widzów „Kot w butach” (reż. B. Bielenia). Współpracuje gościnnie ze Studiem Accantus, gdzie wykonuje piosenki z filmów animowanych i musicali. Laureatka konkursów wokalnych, m.in. I Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Musicalowej im. George’a Gershwina. Uczestniczka wielu warsztatów i kursów, m.in. techniki Alexandra oraz aktorskiej techniki Stanforda Meisnera. Śpiewała u boku takich wykonawców jak Grażyna Łobaszewska, Maria Sadowska i Olga Bończyk.
Rafał Supiński
Urodzony 1989 r. w Mońkach. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Edukację kontynuował w Czechach na Janáčkova Akademie Múzických Umění w Brnie. Obecnie student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Wokalno-Aktorskim. Dwukrotny stypendysta Małopolskiej Fundacji „Sapere Auso” (za szczególne osiągnięcia artystyczne) oraz stypendysta Fundacji im. Z. i W. Pokusów Wspierania Edukacji Młodzieży Wiejskiej. Zagrał m.in. w polskiej prapremierze farso-wodewilu „Pińska szlachta” w reżyserii M. Pinihina (Teatr Rampa w Warszawie), w światowej prapremierze musicalu „Mały Lord” S. Markwicka w reżyserii J. Szydłowskiego w Operze Krakowskiej i w słuchowisku Radia Kraków „Wesele” S. Wyspiańskiego w reżyserii A. Seweryna.
Oprócz ścieżki aktorskiej artysta stawia pierwsze kroki w reżyserii. Był asystentem reżysera przy takich spektaklach jak „Skrzypek na dachu”, „Czarodziejski flet” czy „Adonis ma gościa”, a także w operze „Carmen”.
Maria Wądołowska
Studentka drugiego roku Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w klasie śpiewu prof. Anny Radziejewskiej. Poprzednio uczyła się śpiewu w klasie prof. Marcina Habeli w Conservatoire Regional de Lyon, absolwentka Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2012-2015 podopieczna Fundacji im. Bogny Sokorskiej. Za działalność artystyczną otrzymała w 2013 r. medal rodzinnego powiatu pruszkowskiego w kategorii „młody talent”.
Prowadzący Wojciech BŁACH
Aktor, swoją popularność zawdzięcza serialowi „Plebania”, w którym wcielił się w rolę Jerzego Tośka. Obecnie gra w serialach „Na wspólnej” i „Pierwsza miłość”. Ukończył Krakowską Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w 1999 r. W tym samym roku na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi otrzymał nagrodę za rolę ojca w ,,Pułapce” Tadeusza Różewicza w reżyserii Pawła Miśkiewicza. W 2009 r. zdobył Złotą Maskę dla najlepszego łódzkiego aktora w sezonie 2008/2009 za role w spektaklach „Brygada szlifierza Karhana” i „Król-Duch”. Obecnie współpracuje z warszawskim teatrem IMKA, gdzie można go zobaczyć w spektaklach „Wodzirej” oraz „Opis obyczajów III” według ks. Jędrzeja Kitowicza. Występuje też w dwóch spektaklach przygotowanych dla widzów całej Polski, od dwóch lat podróżuje ze spektaklami „Nikt nie jest doskonały” i „Przepraszam, co Pan tu robi”.